29-09-17

thema : MIJN LICHAAM/ZINTUIGEN

Afbeeldingsresultaat voor lichaam

De eerste week hebben we algemeen gewerkt rond het thema “Dit ben ik”/”mijn lichaam”.

  • We zijn gaan kijken van welke lichaamsdelen we er twee hebben? Op deze manier  kwamen al heel wat    lichaamsdelen aanbod.
  • Via allerlei spelletjes kregen de kleuters de kans om hun lichaamsdelen aan te duiden en/of te benoemen.
  • We hebben onszelf getekend
  • Vingerversje: ik heb 10 vingers (zie mapje)
  • Liedje: Ik heb twee… (zie mapje)
  • Met reuze grote blokken hebben we ons gemeten.

 De tweede week zijn we specifieker gaan werken rond “onze zintuigen”.

  • We leerden als echte grote meiden/jongens onze neus snuiten.
  • HANDEN & VOETEN: elk kind kreeg vrij de kans aan de slag te gaan met verfpotten, verfpenselen… sommige kinderen gingen aan de slag met het penseel en gingen schilderen, andere kapoenen wilden schilderen met hun vinger en nog andere kinderen schilderden hun handpalmen vol met verf en maakten afdrukken. Plezier voor iedereen!
  • Samen met de kindjes van juf Kirsten deden we een blote voetenpad: eerst stapten we  over verschillende materialen (rijst, deurmat, veren,…) om daarna onze voeten in verf te dompelen en afdrukken te maken.
  • Collage van zintuigen
  • NEUS = RUIKEN: we knutselden een lekker geur-beertje
  • MOND = PROEVEN: Proefspelletjes: wat steekt er in mijn mond? We poetsten ook samen eens onze tanden
  • OREN = HOREN: Spelen met tikstokjes (hard-zacht-luid-stil), geluidenlotto “voertuigen”
  • OGEN = ZIEN: heel gericht gaan kijken: wat zien we allemaal rond ons heen?

Dankzij de week van de mobiliteit kregen wij de kans om op de straat te spelen, te tekenen, te fietsen, te voetballen,…. Dit was gewoon een SUPERTOF moment!

Fijn weekend!

Juf Nancy, Nellie en Cezar

 

17:00 Gepost door Nancy Paridaens | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

Commentaren

Dat moet super leuk zijn om dit met juf nancy te mogen leren ❤️

Gepost door: Mama cynthia | 29-09-17

Reageren op dit commentaar

De commentaren zijn gesloten.