11-12-17

Vandaag mocht Arthur 3 kaarsjes uitblazen

IMG_5834.JPG

IMG_5835.JPG

IMG_5836.JPG

IMG_5837.JPG

 

IMG_5839.JPG

21:50 Gepost door Nancy Paridaens | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

10-12-17

Overzicht:thema "sinterklaas"

Thema: “sinterklaas”

  • Waarneming kledij + attributen van sinterklaas en zwarte piet (rijke woordenschat)
  • Er stond een boot in de klas gevuld met snoepjes en pepernoten. Kls konden hier potjes vullen, leegmaken, pepernoten door buizen laten rollen, rollenspel sint en pieten,…
  • Elke dag keken we als intro naar een filmpje van “Dag Sinterklaasje”, afhankelijk van het dagthema.
  • Pietenmuts versieren door erop te tekenen met vetkrijt. De juf werkte dit af door erover te gaan met ecoline.
  • Patroon van 2 kleuren, maakt de pietenkroon af.
  • Uitknippen van favoriete speelgoed uit reclamefolder
  • Proeven van al dat lekkers dat sinterklaas en zwarte piet ons brengen
  • Knikkers rollen van marsepein
  • Wiskundig spelletje met de handpop zwarte piet rond ruimtebegrippen (naast, op,…)
  • De pepernotensamba, ons dansje voor sinterklaas, dit oefenden we elke dag opnieuw met veel enthousiasme J
  • 3D-zwarte pieten met kartonnen borden.
  • Samen hebben we ons schoentje gezet
  • Gesprek: “Zwarte piet is langs geweest in onze klas en maakte heel veel rommel”
  • Sinterklaas kwam op bezoek met zijn zwarte pieten
  • Speelplezier in binnenspeeltuin “Kids Moments”
  • We werkten ook hard door aan onze theelichthouders ten voordele van de Warmste Week.
  • We vierden ook superveel verjaardagen de voorbije 2 weken…Lilith &Manuela werden 3 jaar, Cynthia werd 4 jaar.

Aan jullie rechterzijde vinden jullie de 2 albums van ons sinterklaas-thema. Neem je kapoen op de schoot en ga samen een kijkje nemen.

IMG_5568.JPG

Veel kijkplezier! Groetjes juf Nancy

15:20 Gepost door Nancy Paridaens | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

07-12-17

SINTERKLAAS op bezoek

IMG_5568.JPG

De andere foto's vind je terug in het mapje "sint op bezoek"

20:48 Gepost door Nancy Paridaens | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |